Stockholm School of Entrepreneurship inleder samarbete med BDO

Stockholm School of Entrepreneurship (SSES) inleder ett strategiskt partnerskap med BDO som är en ledande byrå i Sverige och internationellt inom rådgivning, revision, skatt och företagsservice för ägarledda företag. Samarbetet innebär att experter från BDO kommer medverka vid utvalda kurser och events som SSES anordnar för att erbjuda sin kompetens till de unga entreprenörerna.

Syftet med SSES partnerskap är att kunna erbjuda studentföretagen och SSES alumner bra kontakter med framstående aktörer inom viktiga branscher.

Marie Sundström som ansvarar för samarbetet från SSES kommenterar:

- BDO är en perfekt samarbetspartner för SSES eftersom de är experter på ägarledda företag. De kommer kunna bidra med sin kunskap inom exempelvis skattefrågor, hur man har ordning på sin ekonomi eller gör en exit, ja i stort sett allt som krävs för att kunna bedriva en sund och framgångsrik verksamhet. Att de sedan finns över hela världen och har många medarbetare som själva varit entreprenörer kommer uppskattas av vår målgrupp.

Partnerskapet innebär att BDO kommer medverka som gästföreläsare i utvalda akademiska kurser, samt vid olika aktiviteter och events som SSES arrangerar.

- Vi på BDO är mycket glada över vårt nya samarbetsavtal med SSES. Vi ser det som ett stort förtroendeuppdrag och ett erkännande av vår kompetens att få vara med och stötta Sveriges främsta utbildning och mötesplats för blivande entreprenörer. Vi tror också att samarbetet kan göra oss till en ännu bättre rådgivare för våra kunder genom att vi får en unik direktkontakt med nästa generations entreprenörer, får ta del av deras fräscha syn på sina största utmaningar och framtidsfrågor, säger Martin Sebesta, COO på BDO.

Närmast kommer BDO att medverka vid SSES årliga event Good Morning 2012 som samlar över 600 entreprenörer, start-upföretag, och toppstudenter. För mer information om BDOs aktivitet på eventet, besök www.goodmorning.se.

För mer information, kontakta:

Marie Sundström, SSES: marie.sundstrom@sses.se, tel: +46 734 03 52 94.
Martin Sebesta, BDO: martin.sebesta@bdo.se, tel: 08-120 11 600.

• bdo
  • strategiskt partnerskap
  • revision

BDO är en av Sveriges ledande rådgivnings- och revisionsbyråer, med stor kompetens inom att skapa rätt förutsättningar för ägarledda företag. Vi hjälper dig med Rådgivning, Revision, Skatt och Företagsservice. Vi är en svenskägd byrå med ca 450 medarbetare på ett 20-tal kontor. Vi ingår i BDO International, världens femte största rådgivnings- och revisionsnätverk med ca 50 000 medarbetare i 135 länder.