Studentföretag från Handelshögskolan och KTH tävlar i San Diego

Student Competitions AB har blivit utvalda att representera Stockholm School of Entrepreneurship (SSES) i den prestigefyllda affärsplanstävlingen Venture Challenge som avgörs i San Diego i mars. Student Competitions har på kort tid byggt upp en global portal för studenttävlingar och nu får de själva tävla och presentera sin affärsplan inför framstående riskkapitalister i Silicon Valley.

Student Competitions har grundats av fyra studenter från KTH och Handelshögskolan i Stockholm. De träffades genom SSES där alla fyra grundarna studerat praktiskt entreprenörskap. Deras affärsidé bygger på att sammanföra studenter och företag genom tävlingar och på kort tid har de byggt upp en global portal för studenttävlingar och hjälper kunder så som Ericsson och Oracle att anordna rekryterings-, innovations- och idétävlingar.

På tävlingen Venture Challenge i USA får de möjlighet att presentera sin affärsplan inför potentiella investerare bestående av framstående riskkapitalister, företagsledare och entreprenörer. Svenskarna tävlar mot studentlag från de ledande universiteten i USA och Canada.

Student Competitions blev utvalda av SSES jury med motiveringen att de levererar ett tydligt värde till alla parter, har flera inkomstströmmar och kommit långt på kort tid. Juryn representerades av Beth Topolovski, Stinson Partners, Anna Forsebäck, Wistrand Advokatbyrå och Jonas Hombert, JayCut.

Tävlingen avgörs den 17-19 mars.

För mer information, vänligen kontakta:

Gustav Borgefalk, Medgrundare, Student Competition AB, Tel: 070-5669170, E-mail: gustav@studentcompetitions.com

Mikolaj Norek, Stockholm School of Entrepreneurship, Tel: 073-776 97 59, E-mail: mikolaj.norek@sses.se