Pressmeddelande -

Välkommen till Good Morning 2012 - Sveriges huvudevent under den globala entreprenörskapsveckan

Denna vecka arrangeras 35000 aktiviteter i 130 länder för att främja entreprenörskap under något som kallas den globala entreprenörskapsveckan "Global Entrepreneurship Week". Sveriges huvudevent heter Good Morning 2012, en internationell heldagskonferens om framtidstrender, innovation och entreprenörskap som arrangeras av Stockholm School of Entrepreneurship (SSES) imorgon fredag.

Good Morning hålls för fjärde året i rad och har blivit en viktig mötesplats för grundarna av de nya start-upföretagen. Här möts 670 deltagare från olika bakgrund och vitt skilda branscher.

- Dessa möten mellan olika discipliner har blivit allt viktigare i innovationssammanhang och i skapandet av nya idéer, produkter och tjänster, säger Marie Sundström, projektledare för Good Morning 2012 från SSES.

Stöd för uttalanded finns inom interdisciplinär forskning som visar att de mest banbrytande idéerna föds när människor från vitt skilda bakgrunder förs samman. På Good Morning får deltagarna nätverka och lyssna till några av världens främsta visionärer och innovatörer som inspirerar med tankeväckande presentationer och banbrytande idéer.

Bland talarna finns Hans Rosling, professor i global hälsa vid Karolinska Institutet, Alexander Bard, filosof, artist och författare, samt en rad utländska visionärer och innovatörer så som hållbarhetsforskaren Rachel Armstrong som brinner för levande arkitektur och Jane ni Dhulchaointigh som uppfunnit ett helt nytt material som fått stor uppmärksamhet i internationell press.

Hela programmet och talarlistan finns på www.goodmorning.se.

Mer om den globala entreprenörskapsveckan: www.unleashingideas.org

Kontakt:

Biljetterna till Good Morning 2012 är slutsålda, men pressen är välkommen att bevaka eventet. För presspass, kontakta: Marie Sundström, SSES, marie.sundstrom@sses.se, 0734-03 52 94.