Höstens utbildningar inom EMC

Höstens utbildningar inom EMC

I samband med publiceringen av en ny utgåva av SSG 4909,Anvisningar för EMC-kartläggning, kan SSG erbjuda uppdaterade utbildningar inom området »praktisk EMC i industrimiljö«. Både standarden och utbildningarna är reviderad enligt nya EMC-föreskriften.

Nästa kurstillfälle för EMC-utbildningen EMC för EMC-ansvariga genomförs den 21-22 oktober i Säffle.

Behovet av en praktisk inriktad utbildning har efterfrågats och SSG har tagit fram två utbildningar, som behandlar EMC-frågorna under utrustningens hela livslängd, från projekt till utfasning. Till dessa två utbildningar kan även SSG erbjuda repetitionsutbildningar.

• EMC i praktiken (1 dag)
  • EMC för EMC-ansvariga (2 dagar)

Deltagaren ska få kännedom om vad som krävs för att uppfylla de grundläggande kraven för tillämpning av EMC-direktivet i industrin. Deltagaren ska även få kunskap om hur montage ska utföras, så att elektrisk och elektronisk utrustning kan fungera tillsammans utan att störa varandra. Utbildningen baseras på bland annat SSG 4909, där kursdeltagaren får ett bra hjälpmedel i sitt EMC-arbete.

Utbildningen riktar sig i huvudsak till konstruktörer, projektledare, arbetsledare, instrumenttekniker, underhållselektriker, installationselektriker, industrielektriker och ledande installationsmontörer.

För kursanmälan eller ytterligare information om EMC utbildningarna, vänligen kontakta:

Tomas Kristensson
Telefon: 060 - 14 15 07
tomas.kristensson@ssg.se

Information om EMC-utbildningarna finns på SSG Academy.