Mats Ullmar ny samverkanschef på SSG

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2017 09:26 CEST

Mats Ullmar har anställts som ny samverkanschef på SSG.

SSG har rekryterat Mats Ullmar som ny chef för avdelningen för Samverkan. Mats kommer närmast som produktionschef på Kraton Corporation (Arizona Chemical) i Söderhamn och börjar sitt arbete på SSG i juni.

Det finns en stor kompetens inom SSG som industrin efterfrågar, säger Mats Ullmar.

SSG har rekryterat Mats Ullmar som ny chef för avdelningen för Samverkan. Mats Ullmar har en gedigen bakgrund inom industrin med många år inom Metso som projektledare och utvecklingschef, och nu närmast ifrån Kraton Corporation (Arizona Chemical) i Söderhamn som produktionschef. Innan dess har han arbetat som VD för Åkroken Science Park.

Inom avdelningen för Samverkan hos SSG ligger den viktiga kommittéverksamheten, som på många sätt är SSGs kärna och där mycket av arbetet mot industrin förankras. Mats Ullmar ser som sin främsta uppgift att fortsätta utveckla kommittéarbetet och skapa värde för industrin.

– Det känns roligt och utmanande att ta över ”hjärtat” i SSGs verksamhet, säger Mats Ullmar. Det finns en stor styrka i kommittéarbetet i dag som vi ska dra nytta av och bygga vidare på. Industrin lider alltid av tidsbrist, och det är viktigt att hjälpa dem med att hitta det som levererar värde. Det finns en stor kompetens inom SSG som industrin efterfrågar.

Mats Jakobsson, SSGs VD, kommenterar rekryteringen av Mats Ullmar:

– Mats Ullmars långa erfarenhet från industrin och bakgrund både från produktions- och ledarskapssidan gör honom till en mycket bra person att utveckla samverkansdelen inom SSG.

Mats Ullmar börjar sin anställning på SSG i juni.

På SSGs webbplats finns en längre intervju med Mats Ullmar. Klicka här för att läsa den.

Köpmangatan 1

Telefon: 060 - 14 15 00