SSG Säkerhetskonferens denna vecka på Hotell Södra Berget.

Denna vecka den 20-21 mars anordnas SSG Säkerhetskonferens i Sundsvall. Konferensen samlar c:a 160 personer inom arbetsmiljöområdet ifrån hela Sverige. I år är konferensen starkt knuten till Sundsvall, bland annat för att den för första gången anordnas här där SSG också har huvudkontor.

SSG Säkerhetskonferens är SSGs största konferens och anordnades för första gången 2006. Under två dagar får deltagarna lyssna på föredrag och träffa kollegor för att utveckla och fördjupa sig inom de viktiga områdena säkerhet och arbetsmiljö.

SSG Säkerhetskonferens anordnas för första gången i Sundsvall, något som konferensens projektledare Kristina Nilsson tycker är roligt:

– Det är verkligen kul att årets säkerhetskonferens går på "hemmaplan", säger hon. SSG har ju sitt huvudkontor här och därför är det roligt att vi kunde lägga konferensen här i år med Sundsvall och Hotell Södra Berget som värdar.

Konferensen löper under två dagar och under den första dagen får vi lyssna på Jörgen Oom, psykolog och Årets Talare 2010 som ska prata om hur vi kan skapa mer motivation i arbetslivet. Under dag två kommer John Löfgren, som arbetar som HS Manager på JV Sundsvallsbron att berätta om bron över Sundsvallsfjärdens arbetsmiljöarbete som blev belönat med Trafikverkets arbetsmiljöpris 2012.

Tema: Det moderna arbetslivet

Årets konferens bär temat "Det moderna arbetslivet" och Kristina Nilsson tycker att programmet ser spännande ut:

– Årets program ser intressant ut. Vi ska försöka ta reda på vad som kännetecknar det moderna arbetslivet och hur vi kan utveckla det, säger Kristina. Det känns viktigt att vi samlar expertis inom dessa ämnen för en gemensam dialog, avslutar hon.

SSG Säkerhetskonferens är ett viktigt evenemang för SSG, som arbetat just med säkerhet och samverkan inom svensk industri i mer än ett halvt sekel.

För mer information och för fullständigt program, se: http://www.ssg.se/ssgsakerhetskonferens/

För frågor, kontakta gärna:

Kristina Nilsson Telefon: 060 – 14 15 64 E-post: kristina.nilsson@ssg.se

Köpmangatan 1