Nya restauranger utvecklar mötesplatsen Stockholms Centralstation

Nya mat- och dryckeskoncept i SSP:s regi invigs den 9 mars på Stockholms Centralstation. Programmet börjar klockan 15.00. Med den stora hallen som eventarena får stationens besökare lyssna till musik av Stockholms Filharmoniker och även titta på basket. Programmet speglar både Boston Grills eleganta ”casual fine” upplevelse och O’Learys passion för sporten.

– Med spännande och inbjudande restauranger ges ett varierat och underhållande utbud på Stockholms Centralstation, säger Lars Edengréen, VD på SSP Sverige. På Boston Grill sitter gästerna ned i en rogivande miljö med god mat och tillhörande dryck. På O’Learys finns stämningen och sporten. Båda restaurangerna är sköna oaser i stationsmiljön för möten mellan människor.

Stockholms Centralstation har genomgått en stor positiv utveckling de senaste åren och förändras kontinuerligt för att möta behov och önskemål hos de drygt 200 000 människor som dagligen rör sig i miljön.

– Stockholms Centralstation är en av Sveriges största mötesplatser där de som reser, arbetar, bor och besöker Stockholm kan mötas över god mat och dryck. Boston Grill och O’Learys bidrar till den varierade mix som förstärker upplevelsen på stationen, säger Kerstin Gillsbro, VD för Jernhusen.

O’Learys öppnade 2005 i lokalerna och har nu byggts om och gett plats till Boston Grill som öppnade i december 2015. Båda koncepten har arv från Boston, New England men med olika framtoning.

– Vi är mycket stolta att finnas på Stockholms Centralstation med både O’Learys som är ”Your Second Living Room” och med Boston Grill som erbjuder matupplevelser i toppklass med varm och personlig service, säger Christian Bellander, tf VD på O’Learys Trademark, franchiseorganisationen bakom koncepten.

Klockan 16.00 är inbjudna gäster välkomna på öppningsceremonin i restaurangerna.

För mer information kontakta:

Lars Edengréen, VD SSP Sverige, lars.edengreen@ssp.se, +46 8 797 82 44, +46 73 688 16 05

Kristina Holmqvist, Marknadsansvarig Stationer, Jernhusen +46 72 700 25 98

Christian Bellander, tf VD O’Learys Trademark, christian.bellander@olearystrademark.com +46 70 856 03 75

• Arbetsliv

SSP är det ledande restaurangföretaget inom resemiljöer. SSP driver restauranger, barer, caféer och butiker på flygplatser, järnvägsstationer, vägkrogar, gallerior, konferenscenter, idrottsarenor samt inom andra trafikplatser. Med en historia som sträcker sig över 50 år i branschen har SSP idag närmare 30 000 medarbetare som tar hand om ca en miljon kunder varje dag. Företaget har verksamhet på ca 130 flygplatser och ca 270 järnvägsstationer samt driver ca 2 000 enheter i 29 länder över hela världen.

SSP Groups omsättning och underliggande operativa vinst för budgetåret 2014 uppgick till £1.82 miljarder respektive £88.5 miljoner. Läs mer på www.foodtravelexperts.com/sweden.

Anette Wahlstedt

Presskontakt Marketing Director Marketing, Communications and Brand Management +46 8 797 75 81