Vilket parti lovar bygga klart Highvalley Skateworld?

Vilket parti ska man rösta på i kommunalvalet för att Highvalley Skateworld skall byggas klart? Vi har ställt frågan till stadens politiker och fått svar!

Svaren finner du här

Vi blev 2010 och 2012 lovade en komplett skateboardpark i Högdalen, en nationalarena för skateboarding innehållande alla stilar/grenar. Detta löfte svek politikerna i idrottsnämnden oss sedan med. Endast mindre än hälften av de budgeterade 30 miljonerna gick till själva skateboardparken som utlovat. Följande blev därför resultatet hösten 2013:

• Mega Ditch banked slalom
  • Bowlride area
  • Kid Area
  • Freestyle Flatland
  • Street Plaza
  • Flow Area Beginners land
  • Pool Area
  • Upprustning av longboard-banan

Dessutom allt fint snack om stöd till föreningen för att vi skulle kunna ta hand om parken föll helt bort efter hand. Vi har försökt få ekonomi i att hålla Highvalley Skateworld Café på 2-3kvm öppen, innehållande kylskåp, frysar, kaffebryggare, mikrovågsugnar, 20-30 set utlåningsbrädor och skydd samt städutrustningar. Men det är inte enkelt alls och helst av allt vill vi också slippa sälja fruktos-glukos-sirap-produkter (glass, läsk, godis) och skräpmat som pizza, som inte alls hör hemma i en idrottsanläggning. Istället vill vi koncentrera oss på det vi är där för, utveckla skateboarding med skateskola, uthyrning av utrustning, försäljning av reservdelar, utrustning och skydd samt medlemskap inkl olycksfallsförsäkring och kläder med klubbens logo..

• Fritid

• highvalley skateworld
  • skateboard
  • skateboardpark
  • skatepark
  • sthlm sub surfers
  • stockholm suburban surfers
  • longboard
  • svek
  • löfte

• Stockholm

Stockholm Suburban Surfers är en föreningsorganisation bestående av lokala sub-föreningar. Idag har vi 2000 medlemmar i alla åldrar. Highvalley Skateworld i Högdalen är vårt största skateboard-park-projekt, vilken tog ca 16 år att få halvklart som nu. Vår vision är att i framtiden även bygga 2000 kvm inomhuspark på platsen. Behovet av fler inomhusparker i Stockholm är mycket stort.

www.highvalleyskateworld.se

Ants Neo