Ny kommunikationschef till Stockholms studentbostäder

Anette Ekström börjar som kommunikationschef på Stockholms studentbostäder och lämnar rollen som varumärkesstrateg på Täby kommun. Hon äntrar fastighetsbranschen igen i roll med stort marknadsfokus.

Studentbostadsmarknaden har förändrats de senaste åren med fler aktörer på marknaden. Som landets största studentbostadsaktör och som en långsiktig aktör är det viktigt att följa med i den utvecklingen.

- Det är en spännande tid nu. Jag kommer in i helt rätt skede där vi har stora utmaningar framför oss. Stockholms studentbostäder spelar en viktig roll för att fortsätta utveckla Stockholm som kunskapsregion. Det ska bli väldigt skoj att få jobba med att stärka varumärket i ett av branschens stabila bostadsföretag och med en dynamisk och ung målgrupp, säger Anette.

SSSB står även inför den stora utmaningen att bygga 2000 nya studentbostäder. Under 2016 sker byggstart i Solna om 248 nya studentbostäder och flera planerade projekt på gång.

- Fler studentbostäder behövs och vi behöver driva frågorna som leder till det. Men vi har även ett stort ansvar för våra kunder som ska känna sig trygga i sitt boende hos oss. Vi arbetar ständigt med att utveckla oss som hyresvärd. Anette är en viktig person i det arbetet med en bakgrund både från bostadssidan och från varumärkesdelen, säger Ingrid Gyllfors vd för Stockholms studentbostäder.

Anette har tidigare arbetat som kommunikationschef för Familjebostäder.

• stockholms studentbostäder
  • studentbostäder