Pressinbjudan: Projektinvigning av 248 nya studentbostäder

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2016 12:12 CEST

Den 20 maj klockan 09:00 kommer Pehr Granfalk, kommunstyrelseordförande i Solna stad tillsammans med Stockholms studentbostäder ordförande Leif Garph att inviga utbyggnaden av studentområdet Strix i Solna och en visningslägenhet.

Dessförinnan dukar vi upp för gemensam frukost där du får möjlighet att träffa Stockholms studentbostäders vd Ingrid Gyllfors, Veidekkes avdelningschef David Grimheden och ordförande för Stockholms studentkårers centralorganisation (SSCO), Anna Wallgren som även invigningstalar.

Vi utvecklar Solna som studentstad genom att bygga ut studentområdet Strix området med 248 nya studentbostäder som är klara för inflytt hösten 2017. Totalentreprenör är Veidekke.

När: 20 maj kl.08:30

Var: Armégatan 32-34, 171 59 Solna

Anmälan: osa@sssb.se

Läs med om projektet på sssb.se/nyproduktion