Fördjupad satsning i Skäggetorp

Stångåstaden fortsätter sin långsiktiga satsning på att förbättra området Skattegården i Skäggetorp.

Under våren har Stångåstaden arbetat tillsammans med hyresgäster och Hyresgästföreningen för att ta fram riktlinjer i arbetet med att utveckla Skattegården.

Stångåstaden skapar en ny projekt utifrån ett kundperspektiv och kommer att arbeta mer på plats i området. Fokus kommer att ligga på att ta tillvara hyresgästernas engagemang i syfte att skapa arbetstillfällen, aktiviteter och god fastighetsutveckling.

- Vi har ett viktigt socialt ansvar för våra bostadsområden och har gjort en omfattande förstudie för att göra rätt satsning i Skattegården, säger Fredrik Törnqvist, vd Stångåstaden. Vår erfarenhet visar att det är otroligt viktigt att få våra hyresgäster engagerade i den här typen av projekt. Därför vill vi komma närmare dem genom att till stor del jobba på plats i Skattegården. Då blir det också lättare att fånga upp önskemål och åsikter från de boende.

Projektet kommer att innebära många olika samarbeten med hyresgäster och andra aktörer i området och sträcker sig till att börja med över fyra år.

Fredrik Törnqvist, vd, tel 072-574 96 60
Ann-Christine Thurn, chef förvaltningsutveckling, tel 013-20 85 01