Hockeystipendium till goda förebilder

Det är sjuttonde året i rad som Stångåstaden delar ut sitt hockeystipendium. I år går stipendiet till Lisa Östrup, LHC 03:Blå och Dam Elit Junior och Alex Forslund, LHC IHA:Vit. Två ungdomar som är lovande hockeyspelare och dessutom föredömen utanför planen.

Stångåstaden delar ut hockeystipendiet tillsammans med LHC. Det vänder sig till ungdomar i åldern 12 till 15 år som bor i Linköpings kommun. Lisa och Alex får presentkort på hockeytutrustning till ett värde av 5 000 kronor var när stipendiet delas i samband med LHC:s match den 10 mars.

- Vårt samarbete med LHC bygger mycket på att stötta ungdomar och lyfta fram goda förebilder, säger Karin Brinkby, marknadsförare Stångåstaden. Förhoppningsvis kan de inspirera andra men vi vill självklart också bidra till att de själva fortsätter att utvecklas i sin idrott.

Ur juryns motivering för Lisas stipendium: Lisa är en tjej med skinn på näsan och som alltid kämpar. Hon tränar hårt och ofta. Hon visar respekt för sin lagkamrater och ledare, Lisa är en glad och tuff hockeytjej.

Ur juryns motivering för Alex stipendium: Alex är en hårt arbetande och ödmjuk person som alltid gör sitt bästa. Han är självdriven och lever en idrottares liv. Omgivningen är viktig för Alex som med sitt exempel visar vägen för andra i laget. Han sköter väl om sina lagkamrater och vill allas bästa.

Juryn består av representanter från LHC och Stångåstaden.

Karin Brinkby, marknadsförare Stångåstaden, tel 013-20 86 26

• stångåstaden