Uthyrningen av rökfria lägenheter startar

Nu startar uthyrningen av Stångåstadens rökfria lägenheter i Övre Vasastaden. Det är ett hus med 20 lägenheter som blir rökfritt.

Det rökfria hyreshusetbyggs på Slöjdgatan inne i Linköping med tjugo lägenheter där hyresgästen inte får röka inomhus, på balkonger eller uteplatser och inte heller i anknytning till huset. Allt för att förbättra boendemiljön för hyresgästerna. Överenskommelsen skrivs in i ett tillägg till hyresavtalet. Enligt en undersökning som Stångåstaden genomfört tycker 63 procent av de tillfrågade att det är viktigt att en hyresvärd erbjuder rökfria lägenheter.

- Det är en aktuell fråga i branschen och det känns bra att vi nu kan erbjuda ett rökfritt alternativ, säger Ulf Gustafsson, förvaltningschef Stångåstaden. Det är många som fråga efter rökfria lägenheter och vi hoppas på ett stort intresse för det här nischboendet.

Lägenheterna i Övre Vasastaden är Stångåstadens första rökfria boende.

För mer information kontakta gärna:

Ulf Gustafsson, förvaltningschef, tel. 013-20 86 96

• Bygg, fastighet

AB Stångåstaden är det kommunägda bostadsföretaget i Linköping. Koncernen äger och förvaltar ca 18 700 lägenheter, varav ca 4 200 är studentbostäder som ägs och förvaltas av dotterbolaget Studentbostäder i Linköping AB. Därutöver finns ca 100 bostäder av speciell kulturhistorisk karaktär i dotterbolaget Bryggaregården AB. Utbudet av bostäder är varierat, från lägenheter i sekelskifteshus till det senaste inom nyproduktion. AB Stångåstaden har ambitionen att bli det självklara valet för alla som vill bygga sin livsmiljö i Linköping. Bolaget planerar att bygga ytterligare 1800 bostäder fram till 2019.

Fredrik Törnqvist

Presskontakt Vd 072-574 96 60