Stabilisator höjer ambitionen

Stabilisator förändrar ägarstrukturen och tar in en extern styrelseordförande. Det är en av de tidigare delägarna som säljer sin andel i företaget till Gry Flodin som nu går in som ny delägare och styrelsemedlem. Samtidigt avtackas Advokat Joakim A. Nyman som styrelseordförande och ersätts av en extern styrelseordförande, i form av Joackim Ekroth.

Gry Flodin har tidigare jobbat på bl.a. smyckesföretaget Snö of Sweden och Ekroth har en bakgrund inom marknadsföring på olika nivåer och har erfarenhet från styrelsearbete i Östersundshem och Jämtkraft.

- Ägarkonstellationen är enig om att det nu är dags för Stabilisator att ta ytterligare steg i utvecklingen och då passar det bra att få in en delägare och styrelsemedlem som också har bra insyn i den dagliga driften. Vi hoppas också att vår nya styrelseordförande skall bidra med ytterligare marknadsföringskompetens och förmåga att se företaget med ett utifrånperspektiv, säger VD Petra Örjegren.

- Jag är nöjd med det arbete vi hittills utfört och det skall bli kul att följa Stabilisators utveckling i framtiden. Från och med nu ser jag fram emot att vara en nöjd kund hos Stabilisator, säger avgående styrelseordförande Adv. Joakim A. Nyman

Stabilisator är redovisningsbyrån som utvecklat sitt erbjudande till att omfatta ekonomitjänster och företagsrådgivning i syfte att utveckla de företag man har som kunder. Målsättningen är att vara den personliga kontakten som med flexibilitet och effektivitet låter sina kunder fokusera på sin kärnverksamhet.

Petra Örjegren, VD

petra@stabilisator.se