Lokala idrottsungdomar städar kring Högdalenverket

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2017 11:54 CEST

På lördag städar lokala idrottsföreningar kring Högdalenverket. Foto: Linnea Rheborg.

Fortum Värme anlitar ungdomar från lokala idrottsföreningar för en ordentlig städning kring Högdalenverket den 17 juni. Initiativtagare och organisatör till aktiviteten är Städa Sverige, idrottens miljöorganisation.

- Vårt jobb är att hålla Stockholm varmt och skönt och att bygga en mer hållbar stad, socialt och miljömässigt. Tack vare Städa Sveriges föreningsungdomar får vi inte bara rent och snyggt kring vårt verk. Dessutom hjälper vi dem att tjäna en slant till sin förening och att engagera sig tillsammans med oss för en bättre miljö i Stockholm. Det känns riktigt bra, säger Joakim Marklund, platschef Högdalenverket på Fortum Värme.

-Våra ungdomar behövs överallt, de gör nytta överallt och jag är glad över att vi får ytterligare ett projekt i Stockholmsregionen. Stockholm växer och nedskräpningen ökar så det är positivt att Fortum Värme vill göra en insats, säger Mats Wesslén, vd på Städa Sverige.

Över 40 ungdomar från bland annat Rågsveds IF och FOC Farsta Fotboll städar lördagen den 17 juni.

För mer information, kontakta:

Mikael Örnliden

projektledare Städa Sverige

070 - 415 67 16 eller mikael.ornliden@stadasverige.se

Städa Sverige är en av idrottsrörelsen helägd ideell organisation där ungdomar jobbar för miljön och projekten finansieras av näringsliv, kommuner eller andra organisationer. I snart 30 år har Städa Sverige engagerat ungdomsidrotten med att förbättra den svenska miljön. Mest välkänd är städningen längs Sveriges vägar med ca 1 300 ton upplockat skräp per år.

Kommentarer (0)