Städa Sverige Business CleanUp- ett sätt att göra skillnad som företag!

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2019 06:31 CEST

Fotograf: Per Willington, Kollmorgen

Den 4 oktober städade Mölndals företaget Kollmorgen på fyra platser i Göteborgs Skärgård i samband med deras Day of Caring.

Det var närmare 70 st av automationsföretagets egna personal som fyllde drygt 45 säckar med plast och annat skräp från stränderna vid Amundön, Smitten, Näset och Grötö.

-det skräpet hade legat där i minst 30 år, och skulle säkert så gjort i hundra år till om vi inte varit där och städat”, sa en av deltagarna.

Insatsen skedde tillsammans med Idrottens Miljöorganisation, Städa Sverige genom en såkallad Business CleanUp, vilket i sin tur möjliggör ytterligare stöttning till idrottsföreningars aktiviteter och drömmar om cuper, träningsläger.

Vill du veta mer om Business CleanUp, kontakta:

Projektledare Mårten Heslyk, 0708 192064

Städa Sverige Ekonomisk Förening är en del av den svenska idrottsrörelsen. Medlemmarna i föreningen är uteslutande ideella idrottsförbund. Ungdomar jobbar för miljön och projekten finansieras av näringsliv, kommuner eller andra organisationer. I 30 år har Städa Sverige engagerat ungdomsidrotten med att förbättra den svenska miljön. Mest välkänd är städningen längs Sveriges vägar med ca 1 000 ton upplockat skräp per år.

Kommentarer (0)

Kommentera