Stadiums 112:e butik öppnar i Sollentuna Centrum

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2012 08:00 CET

Lagom till 25-årsjubiléet öppnar Stadium i Sollentuna Centrum. Butiken blir den 112:e i Norden och öppnar på fredag. Kvällen innan, den 22 mars, bjuder butiken in till VIP-öppet på för Sollentuna Centrums medlemmar och anställda.
Besökarna på öppningsdagen kommer att mötas av en 25-årsfest med en mängd generösa jubileums- och öppningserbjudanden.

Stadium Sollentuna öppnar kl 10.00 fredag den 23 mars. Butiken har 15 anställda. Närmaste grannar blir Lindex, Din Sko, Ecco och Nilson.

Bilden är tagen i samband med Stadiums öppning på Ingelsta i Norrköping 2008.

Stadium är Sveriges största sportkedja med ca 128 butiker i Sverige, Danmark, och Finland. I företaget ingår även specialkoncepten Stadium Ski, Stadium Outlet och dotterbolagen Stadium Promotion och Stadium Sports Camp (svb). I koncernen arbetar cirka 3 000 personer och omsättningen 2009/2010 var ca 4,3 miljarder exkl moms. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer samt Ikano S/A (25%). Stadium vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv. www.stadium.se

Kommentarer (0)

Kommentera