Solklart koncept på TAKET i sommar

Konceptet är enkelt men solklart. Takterrass. Solstolar. Törstsläckande. Det ovanliga öl-utbudet lockar till sig såväl after-workarna som världens alla ölfantaster. På TAKET finner sig alla tillrätta. Premiär 3 maj.

Den tredje maj öppnar uteserveringen TAKET, belägen högst upp på femte våningen på Kulturhusets tak. Stället beskrivs bäst som en citytakterass, där betong möter grönska och iskall öl möter het sommar. Årets ölsortiment är dessutom något utöver det vanliga med fokus på annorlunda ölsorter.

-Vi har märkt en efterfrågan på lite mer udda ölsorter som kan vara svåra att få tag på ute, säger Mats Tjärnstig, driftchef på Teaterbarens restauranger.

Utöver ölmenyn finns bland annat en somrig drinklista, matiga bagels och hembakade godsaker. TAKET är med andra ord en uteservering tänkt att passa alla, något som faller sig helt naturligt just här. Vi befinner oss ju trots allt i, eller ovanför, Kulturhuset.

-Vårt spännande ölutbud i kombination med en takterrass gör att vi tilltalar många. Självklart har gott om alkoholfritt, mat och fika också, säger Mats Tjärnstig.

• uteservering
  • takterass
  • teaterbaren goes up
  • taket
  • teaterbaren

OM TEATERBAREN OCH TAKET
Glada Ankan Restaurang & Catering AB driver restaurangerna Teaterbaren, det anslutande caféet Ekoteket, Klara soppteater samt uteserveringen TAKET i Kulturhuset Stadsteatern. Glada Ankan ingår i en familjeägd restaurangkoncern som ägs av systrarna Maria Stridh och Kerstin Johansson. Koncernen driver även restaurang- och bankettverksamhet på kreativa och internationella mötesplatser som Stockholmsmässan, MalmöMässan, Stockholms Stadshus och Engsholms Slott.