Stockholms största bröllopsfest?

Årets Kulturnatt 26 april får tema Fest & Bröllop i Stockholms Stadshus där det bl.a. arrangeras dropin-vigslar under kvällen. I Blå Hallen och Gyllene Salen dukar Stadshusrestauranger upp med extra kärleksfull mat och dryck för alla som vill fira med nära och kära - eller på tu man hand. Det serveras förstås äkta champagne och bröllopstårta, dessutom kommer det att finnas en delikatessbar modell saluhall med utvalda charkuterier, ostar och andra godsaker. I barerna serveras också vin, öl och andra läskande drycker att skåla med eller släcka törsten efter valsandet.

Även i Stadshuskällarens Matsal får kvällen ett kärlekstema. Köksmästare Fredrik Larsson har specialkomponerat en fyrarätters bröllopsmeny som avnjuts med genomgående champagne i glaset och avslutas med en dessert i form av minibröllopstårta. I Stadshuskällarens Bar kan nyblivna brudpar spontant slinka ner för ett glas champagne eller två med lyxiga canapéer eller bröllopstårta.

Mer information: http://www.stadshuskallarensthlm.se/kulturnatt-2014/