Fastigheter i Stockholm, en favorit för Standard Life Investments

Efterfrågan på fastighetsinvesteringar ökar i dagens ekonomiska klimat med låga räntor och global osäkerhet. Just kontor i Stockholm är en av favoritinvesteringarna för skotska Standard Life Investments.

David Paine, ansvarig för Real Estate Investments på Standard Life Investments skriver i den senaste versionen av omvärldsbevakningen Global Outlook att SLIs rekommendationer för globala investeringar 2013 är att undersöka centrala lägen och högkvalitativa tillgångar med möjlighet till förändring. Centrala London är en fortsatt favorit, precis som lokala gallerior i övriga Storbritannien där många handlar sina basvaror. Standard Life Investments rekommenderar även kontorslokaler i norra och centrala Europa som tex Paris, München och Stockholm där fastighetsmarknaden är fortsatt stabil med en stark efterfrågan från investerare som driver tillväxt och därmed även avkastningen.

Läs mer i den fullständiga rapporten Global Outlook Q1 2013, bifogad eller på Standard Life Investments webbplats.

För frågor, kontakta:

Maria Varvouzos Wilund