Standard Life Investments fonder uppgraderas av Morningstar

Två av Standard Life Investments fonder har uppgraderats till kategorin brons från Morningstar ratings för sin hantering av den europeiska aktiemarknaden.

Trots att den finansiella framtiden för många europeiska länder är utmanande lyckas SLI:s European Equities team hitta goda investeringsmöjligheter och visa stabila resultat för sina fonder. Därför har fonderna European Equity Income Fund och European Smaller Companies Fund tilldelats bronskategorin för första gången.

Stan Pearson, ansvarig för European Equities på Standard Life Investments säger
— Europa har ett antal förstklassiga företag verksamma inom flera olika branscher om man bara lyckas se bortom de svarta rubrikerna om eurons problem. Om du är en duktig aktiehandlare med en stabil investeringsprocess i ryggen kan du fortfarande tjäna pengar i den här miljön.

Läs hela pressmeddelandet på Standard Life Investments webbplats.

• stan pearson
  • morningstar
  • morningstar ratings
  • european smaller companies fund