Standard Life Investments stärker sin strategiska position genom förvärv av Ignis Asset Management

Standard Life plc meddelar idag att bolagets globala kapitalförvaltningsbolag, Standard Life Investments (Holdings) Limited har ingått ett avtal med ett dotterbolag till Phoenix Group Holdings om att förvärva dess kapitalförvaltning, Ignis Asset Management Limited. Affären är villkorad av bland annat godkännande från Financial Conduct Authority. Standard Life Investments förvärv av Ignis Asset Management uppgår till 390 miljoner pund.

• Förvärvet kompletterar Standard Life Investments starka organiska tillväxt

• Förvärvet förbättrar Standard Life Investments strategiska position genom fördjupade investeringsmöjligheter och bredare tredjepartskundbas

• Förvärvet stärker förutsättningarna att bygga en verksamhet på en snabbt växande marknad

• Standard Life Investments målsättning är att uppnå en förbättrad EBITDA-marginal på 45 % år 2017

Läs hela pressmeddelandet här.