Nyhet -

Förväntan på hög bildkvalitet i bildövervakning har utvecklat molntjänsten eVideoCloud

I den nya versionen av bildövervakningstjänsten eVideoCloud från STANLEY Security bibehålls bildkvalitet genom lagring högupplösta bilder på SD-kort i kameran utan att internetförbindelsen tyngs ned.Företagen har allt högre förväntningar på bildkvaliteten samtidigt som enkelhet och kostnad är lika viktiga aspekter i val av säkerhetslösning.

-  Alla som har sett tv-serien CSI vill kunna zooma in på mikronivå. Nu lagrar eVideoCloud-tjänsten högupplösta bilder på SD-kort, i stället för på en onödigt stor hårddisk. Det gör att kostnaden för bildövervakningen kan hållas fortsatt låg, säger Tom Vetterlein, erbjudandeansvarig för eVideoCloud.

I den uppgraderade bildövervakningstänsten får användaren också tillgång till en ny version av eVideoClouds webbportal. Där finns bland annat en tidslinje som gör det enklare att söka och välja bilder.

-  Användaren slipper att ägna massor av tid för att leta efter viss bild utan navigerar enkelt i bildflödet och kan välja ut sina sekvenser med precision. Det underlättar efterkontroll av t ex larm, fortsätter Tom Vetterlein.