Nominerade till Security Awards och Årets Risk Management-lösning

Security Awards delas ut torsdagen den 20 september under SKYDD på Stockholmsmässan. Juryarbetet i de 12 tävlingskatorierna är i full gång och Niscayah sitter i juryn för Årets Risk Management-lösning. De tre nominerade i priskategorin är utsedda.

Niscayah är jurymedlem i kategorin ”Årets Risk Managementlösning” i tävlingen Security Awards, som årligen arrangeras av tidningen Skydd & Säkerhet. Tävlingen premierar dem som har utmärkt sig inom säkerhetsbranschen, och utmärkelsen Risk Management söker dem som  om att till lägsta möjliga skyddskostnad identifiera och behandla risker och hot mot en verksamhet.

Nu är tre företag nominerade i priskategorin Årets Risk Managementlösning; ICA Sverige, Svensk Exportkredit och Familjebostäder Stockholm. Den 20 september utses vinnaren, tillsammans med vinnarna i de övriga tolv tävlingskategorierna, i samband med SKYDD på Stockholmsmässan.

Årets Risk Managementarbete
Priset Årets Risk Managementarbete tilldelas ett företag som på ett systematiskt sätt har arbetat med att skydda resurser och inkomstmöjligheter mot skaderisker, så att målen kan nås utan större störningar men som också leder till bättre lönsamhet. Se vinnaren från 2011 här.

Om tävlingen Security Awards
Tidningen Skydd & Säkerhet vill med utmärkelserna i tävlingen Security Awards  lyfta fram de goda exempel och det stora engagemang som finns i säkerhetsbranschen. Security Awards premierar personer eller företag som har utmärkt sig med nyskapande, konstruktiva och framgångsrika lösningar och metoder. Dessa utvecklar branschen och bidrar till ett säkrare samhälle och näringsliv.

• skydd
  • security awards