Alltransport i Norrköping får bättre kontroll med hjälp av Niscayah

Transportförmedlingsföretaget Alltransport i Norrköping har bytt ut nycklarna från 60-talet mot ett modernt passersystem från Niscayah. De hade ett behov av att få ordning på trafiken in- och ut från deras områden, och nu har de full kontroll.

Vidar Fransson, IT-chef på Alltransport i Norrköping, berättar att de först funderat på att skaffa nya nycklar, men att det kändes som att gå tillbaka i tiden. Därför satsade de på passerkort istället.

- Vi bestämde oss för att satsa på passerkort istället för nycklar, för vi hade så mycket gamla nycklar ute. Vi vet nu vilka som har legalt tillträde till byggnaderna och kan alltid se vem som gått in var och när, vilket ger möjlighet till viss uppföljning om det skulle hända nåt. Det hade vi inte med nycklarna. Så det är klart högre säkerhet nu och enklare vid personalbyten också.

I samband med förändring av sina lokaler har Alltransport även passat på att uppgradera fyra inbrottslarmanläggningar med hjälp av Niscayah. Inbrottslarmet är kopplat till Niscayahs larmcentral SäkerhetsCenter.

Niscayah står även för fullservice på Alltransports inbrottslarms- och passersystem, samt supportavtal för managementsystemet NIM3. Supportavtalet innebär att de får programvaruuppdateringar och support från SäkerhetsCenter.

Micael Forsgren, Ansvarig säljare, Niscayah AB Linköping, 010-45883 62.

Om Alltransport
Alltransport i Östergötland AB är ett av Sveriges större transportförmedlingsföretag. Verksamheten är uppdelad i 3 affärsområden, Bygg & Anläggning, Fjärr & Distribution samt Tank & Miljötransporter. Geografiska arbetsområdet är i huvudsak Östergötland med närliggande län, men med våra fjärrtransporter så syns vi i större delen av Sverige. Verksamheten bedrivs från tre kontor Norrköping, Linköping och Motala. Vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9002 och ISO 14001.
(Källa: www.alltransport.se)

• passersystem