Katarina Mellström ny VD för Stanley Security Solutions i Sverige

Katarina Mellström blir ny VD för säkerhetsbolaget Stanley Security Solutions i Sverige. Hon tillträder den 12 augusti 2013. Katarina kommer närmast från rollen som VD för Ciber AB. Hon har över 20 års erfarenhet från försäljning och affärsutveckling i internationella tjänsteföretag. Hon har haft ledande positioner i flera IT-bolag de senaste åren på bland annat Ericsson, Mandator och Fujitsu Services.

Stanley Security Solutions är ett europeiskt säkerhetsföretag med över 800 medarbetare i Sverige och erbjuder installation, service och underhåll av säkerhetsanläggningar samt ett brett utbud av verksamhetsstödjande säkerhetstjänster. Företaget har en egen certifierad larmcentral, där ett stort antal operatörer arbetar dygnet runt med bland annat krisjour, service och bevakning. I larmcentralen utvecklas också många nya tjänster för säkerhet.

- Den utveckling som vi ser i säkerhetsbranschen påminner mycket om den som IT-branschen redan har gjort, och särskilt vår satsning på säkerhetstjänster gör att Katarina Mellströms bakgrund är mycket värdefull för oss och vår fortsatta utvecklingen av säkerhetsmarknaden i Sverige, säger Massimo Grassi, VD för Stanley Security Solutions Europe.

- Stanley Security Solutions är drivande i tjänsteutvecklingen i branschen och har, tack vare sin larmcentral och sin nyetablerade konsultverksamhet, ett försprång i den här branschutvecklingen, säger Katarina Mellström. Jag ser fram mot att nu bidra till att leda utvecklingen på Stanley Security Solutions.

För mer information kontakta:

Petra Skaffloth, PR och Informationsansvarig Stanley Security Solutions

E-post: petra.skaffloth@niscayah.se

Stanley Security Solutions (fd Niscayah) är den största elektroniska säkerhetsleverantören i Europa som erbjuder innovativa helhetslösningar inom säkerhet och brandskydd. Stanley Security Solutions finns i 14 europeiska länder med över 6000 medarbetare och 200 000 kunder och ingår i Stanley Black & Decker koncernen.