KF nytecknar samarbetsavtal med Stanley Security Solutions

Pressmeddelande   •   Jul 15, 2013 10:00 CEST

KF har nytecknat ett samarbetsavtal med Stanley Security Solutions. Avtalet omfattar säkerhetsrelaterade tjänster som larmcentralstjänster, säkerhetsjour och entreprenad för produkter och tjänster. Tjänsterna är tillgängliga för KF:s över 600 butiker så som Coop, Kronans Droghandel, Akademibokhandeln, Logistik och Fastighet samt även de fria föreningarna.

På en hårt konkurrensutsatt marknad sökte KF en kostnadseffektiv säkerhetspartner. I det nytecknade avtalet har Stanley Security Solutions därför utvecklat en servicemodell som är anpassad till KF:s verksamhet. Det innebär en verksamhetsanpassad och kostnadseffektiv servicemodell vilket gör att verksamheten kan fortlöpa utan större störningar.

-  Vi förnyade avtalet med Stanley Security Solutions eftersom de har god kunskap om KF:s verksamhet, om detaljhandeln och dess säkerhetsbehov. Det nya avtalet ger oss också kostnadseffektivitet i bland annat serviceärenden, säger Ola Jörgensen, Koncernsäkerhetschef KF.

Stanley Security Solutions har under många år i nära samarbete med sina kunder utvecklat säkerhetslösningar särskilt anpassade för handeln så som jourrelaterade tjänster, butiksnära konsult- och Risk Management-tjänster och lösningar för reducering av svinn.

För mer information:
Petra Skaffloth, PR och informationsansvarig, Stanley Security Solutions
Telefon: 010 – 458 82 71
E-post: petra.skaffloth@niscayah.se

Om Stanley Security Solutions:
Stanley Security Solutions (f d Niscayah) är den största elektroniska säkerhetsleverantören i Europa som erbjuder innovativa helhetslösningar inom säkerhet och brandskydd. Stanley Security Solutions finns i 14 europeiska länder med över 6000 medarbetare och 200 000 kunder och ingår i Stanley Black & Decker koncernen.