Niscayah levererar brandskyddsutbildningar till SSAB

På den tunga industrin SSAB i Oxelösund hanteras mängder av brandfarliga varor, och personalen utbildas kontinuerligt inom brandskydd. Niscayah levererar deras nästa utbildning.
-Niscayah har skräddarsytt en utbildning baserad på lagkrav åt oss. En utbildning för Föreståndare för Brandfarlig Vara, berättar Hugh Collings, chef för teknisk arbetsmiljö på SSAB i Oxelösund.

Vad är viktigt för er när ni väljer leverantör av utbildningstjänster inom brandskydd?
- Att vi får en kompetent utbildare som förstår och kan lösa våra problem, att utbildningen sker på plats, att det är en utbildare som är lätt att samarbeta med, och förstås att det är rätt prisbild, förklarar Hugh Collings.

Hans Relefors som är ansvarig projektledare på Niscayah berättar att deras styrka på utbildningssidan är just specialanpassning i nära samarbete med beställaren.

Det var på rekommendation från SSAB i Borlänge som Hugh Collings valde att kontakta Niscayah. Han ser personlig rekommendation som det säkraste sättet att få det man vill ha på kort tid.

Hans Relefors, ansvarig projektledare, Niscayah AB 010-458 75 71

SSAB är en världsledande leverantör av höghållfasta stål. SSAB erbjuder produkter, utvecklade i nära samarbete med kunderna för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. (Källa: http://www.ssab.com/sv/Om-SSAB/Om-SSAB1/)