SEB i Lund lägger alla sina kort på Niscayah

SEB i Lund byter ut sin säkerhetsanläggning mot en mer modern och helintegrerad sådan. Niscayah levererar, och i helhetslösningen ingår även fjärrtjänsten Passersäkerhet. En fjärrtjänst som tar hand om hela passerkortshanteringen åt SEB i Lund.

Det är ifrån Niscayahs larmcentral Högsäkerhetscentralen som SEB:s passerkortshantering kommer att skötas.

- En säkerhetshöjande åtgärd, som vi tjänar mycket tid på. Vi kommer att kunna få hjälp dygnet runt, vardag som helgdag. Man kan spärra kortet direkt om man tappar det på väg hem till exempel. Det är väldigt bra support, berättar Ulf Jonviken, Security Officer, SEB Sverige.

Även tillkoppling av anläggningen kan utföras från Niscayahs larmcentral Högsäkerhetscentralen, om det skulle hända något. Tekniken för larmkommunikation gör att larmen kommer upp i klartext hos Niscayah. Den tekniken gillas av Ulf Jonviken, Security Officer, SEB Sverige:

- Den gör att Högsäkerhetscentralen har full kontroll på hela vår anläggning - och det är de ensamma om att kunna erbjuda idag. Vid larm får de upp ritningen av vårt kontor och ges tydlig information om exakt vilken detektor som larmar. Klartextinformationen är kanonbra!

Fullservice på säkerhetssystemen ser Ulf Jonviken som en självklarhet:

- Det är ju till att ha en anläggning som fungerar. Vi får snabb hjälp om något går sönder och vet att leverantören har ett åtagande om det händer något, och behövs uppdateringar så får vi det.

Anders Nilsson, Marknadsansvarig Niscayah Bank & Finans, Södra Götaland, 010-458 79 43.

SEB är en av Europas ledande banker. Vår framgång bygger på nytänkande, internationell närvaro och långa, starka relationer. Så har det varit i mer än 150 år. Vi vänder oss till företag och privatpersoner med höga krav. Och vi lovar dem en berikande relation. SEB förändras ständigt för att möta nya tider, marknader och människor. SEB gör livet lättare, i alla dess skeden. Vi har alltid månat om att bidra till samhällets utveckling. (källa: www.seb.se)

Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ)

• passersystem
  • fjärrtjänst