​STANLEY Security stöder Feroniaprojektet – En insamling för kvinnokraft

Att verka för ett tryggare samhälle för alla är STANLEY Securitys största passion. I samarbete med Axel Group AB gör nu STANLEY Security en insats för Sveriges tjej- och kvinnojourer. Axel Group AB som är Sveriges ledande leverantör inom personsäkerhetslösningar har startat projektet Feronia där man paketerat en lösning för personlarm riktat mot kvinnojourer. För STANLEY Security innebär samarbetet att vi förser personlarmslösningen med en uppkoppling till vår larmcentral.

— När vi först fick frågan om att vara med i projektet var det ingen tvekan från vår sida. Projektet som Axel Group AB startat är fantastiskt och att få vara med och hjälpa till att skapa en tryggare vardag för kvinnor och barn som blivit utsatta för våld är en självklarhet. Att de via personlarmet blir uppkopplade till vår larmcentral där vi bara är ett knapptryck bort hoppas vi bidrar till en känsla av trygghet, säger Niclas Gustafsson, Försäljnings- och marknadsdirektör på STANLEY Security.

I och med Feroniaprojektet har kvinnojourer möjlighet att beställa personlarmspaketet till kraftigt reducerat pris och 10% av köpesumman går tillbaka till kvinnojourerna i form av ett presentkort. Dessa presentkort kan sedan användas till att köpa exempelvis kläder och hygienartiklar, sådant som kvinnorna oftast tvingas lämna när de flyr.

Från och med nu erbjuds alla Axel Group ABs kunder att skänka en engångssumma om 295 kr i samband med varje personlarmsbeställning. Axel Group AB matchar då summan och pengarna går oavkortat till Feronia-projektet. Målet för insamlingen 2018 är 600.000 kr och kommer att delas ut under Säkerhetsgalan.

För mer information, se www.feronia.se

• Sociala frågor

STANLEY Security är en global säkerhetsleverantör och erbjuder innovativa helhetslösningar inom säkerhet och brandskydd. Vi ingår i Stanley Black & Decker-koncernen med fler än 60 000 anställda runt om i världen. I Sverige finns STANLEY Security på mer än 30 orter med över 800 medarbetare. Vårt erbjudande omfattar hela säkerhetskedjan från riskanalys och design, via installation och driftsättning till underhåll och daglig hantering av säkerhet. Läs mer på STANLEYSecurity.se