Hästspelet Star Stable med över en miljon hästintresserade spelare, lanserar ny kändisryttare, Reed Kessler

Populära Reed Kessler, världens yngsta OS-hoppryttarinna, hedras med en avatar. Dataspelet Star Stable, som är världens största data- och rollspel om hästar, lanserar ny avatar. Det är första gången Star Stable gestaltar en levande person. Amerikanskan Reed Kessler är känd från OS i London 2012 då hon som 18-åring blev historisk som den yngsta hoppryttaren att delta i ett OS.

Reeds avatar, som kommer att vara klädd i USAs officiella ridsportskavaj från OS 2012, kommer, i spelet, att dela ut ett spännande uppdrag till alla spelare. Reed deltog i sin första tävling redan som fyraåring och red sin första Grand Prix som 14-åring. Inom ridsporten spås Reed vara USAs nya stjärnryttare med en strålande karriär framför sig.

Att gestalta Reed som avatar är ett önskemål från över en miljon spelare som är stora fans av henne. På Star Stable utvecklar vi spelet tillsammans med våra spelare, säger Malin Gustavsson, talesperson och community manager för Star Stable.

Star Stable är ett rollspel som bygger på historien om fantasiön Jorvik, en 3D-värld fylld av hästar där spelare får lösa olika uppdrag för att komma vidare i spelet och historien. Att spelet är online innebär att historien ständigt utvecklas med nya uppdrag, karaktärer och äventyr.

Inom data och tv-spelsbranschen är det relativt vanligt att kända idrottsprofiler får egna avatarer men vad vi vet så är det här första gången en ryttare blir till dataspelsavatar, avslutar Malin Gustavsson.

För mer information var god kontakta:

Malin Gustavsson

malin@starstable.com

+46(0)72-3510205

• Djur

• mmorpg
  • onlinespel
  • rollspel
  • dataspel
  • ridspel
  • pc spel
  • hästar
  • hästspel
  • pc-spel
  • reed kessler
  • star stable
  • avatar
  • dataspel för tjejer
  • starstable.se

Om Star Stable

Star Stable är ett PC-spel för alla som är hästintresserade. Det är ett rollspel där användaren får utforska en fantasivärld från hästryggen och lösa olika uppdrag och äventyr för att ta sig vidare i spelet och historien. I Star Stable får användaren möjlighet att spela med tusentals andra spelare över hela världen, och även chatta med andra rid- och hästentusiaster. Star Stable har 100000 registrerade användare i Sverige och är det snabbaste växande äventyrspelet om hästar med över en miljon användare runt om i världen.

Star Stable finns för närvarande tillgängligt på sex olika språk: svenska, engelska, tyska, spanska, norska och franska.

Starstable.com drivs och utvecklas av World of Horsecraft AB (WOH) och grundades i Sverige 2010 av Ola Ahlvarsson och Johan Edfeldt, som idag sitter i styrelsen.

World of Horsecraft ägs av grundarna, Kima Ventures, Medge Consulting samt ett antal nyckelmedarbetare och privata investerare.