Ny ovanlig hästras till stallet i Jorvik

Star Stable lanserar ovanlig hästras till det populära äventyrsspelet med samma namn. Fler än 2,5 miljoner användare, får nu chansen att lära känna hästrasen tinker. Hästrasen har sitt ursprung från 1600-talets Irland. Tillsammans kommer ekipage från hela världen kunna utforska den uråldriga ön Jorvik, vara med om spännande äventyr som svetsar dig och din häst tillsammans för livet.

Och då tinkern är en kraftfull häst med ett lugnt temperament, kan ryttaren känna sig extra lugn på den läskiga fågelskrämsåsen, eller på ett Championat när åskan går.

”Tinkern är en hästras som har efterfrågats länge bland våra användare, säger Malin Gustavsson, Community Manager på Star Stable. Våra spelare älskar stolta och vackra hästraser så som andalusiers, friesers och oldenburgare.

Rasen har sitt ursprung från 1600-talet och påminner till utseendet om frieserhästen. Friesern introducerades i Star Stable 2013 och blev snabbt en av äventyrsspelets populäraste hästraser.

Se en tinkervideo här: https://www.youtube.com/watch?v=CXykqVjPe_Y

• Tinkerrasen har sitt ursprung i de hästar som resandefolket använde för att dra sina vagnar förr i tiden.
  • Hästen är vänlig och lättdresserad, känd för sin arbetsvilja och passar bra för de flesta ändamål.
  • Tinkerhästen är ofta skäckfärgad men finns i alla färger.
  • Även storleken på hästar av denna ras kan variera kraftigt, vissa kan vara nästan lika små som ponnyer medan andra är stora som arbetshästar.
  • En utmärkande egenskap är det kraftiga hovskägget samt den långa manen och svansen.

Om Star Stable

Star Stable är ett socialt äventyrsspel som utspelar sig till häst. Det är ett rollspel där användaren får utforska en fantasivärld och lösa olika uppdrag och äventyr för att ta sig vidare i spelet och historien. I Star Stable får användaren möjlighet att spela med tusentals andra spelare över hela världen, och även chatta med nya och gamla vänner. Star Stable har över 100 000 registrerade användare i Sverige och är det snabbaste växande äventyrspelet om hästar med över 2,5 miljoner användare runt om i världen.

Star Stable finns för närvarande tillgängligt på sex olika språk: svenska, engelska, tyska, spanska, norska och franska.

Starstable.com drivs och utvecklas av Star Stable Entertainment AB och grundades i Sverige 2010 av spelstudion Pixel Tales, Ola Ahlvarsson, Peter Liljestrand och Johan Edfeldt som sitter i styrelsen.

Star Stable Entertainment AB är privatägt.

• Häst-, ridsport

• ridspel
  • hästspel
  • pc spel
  • rollspel
  • mmorpg
  • onlinespel
  • dataspel
  • hästar

Om Star Stable

Star Stable Entertainment AB är privatägt.

Christoffer Ring

Presskontakt Global Manager, Social Media & Community Relations