Världens snabbaste växande äventyrsspel, Star Stable, utökar ön Jorvik med ett helt nytt område späckat med spännande hästuppdrag, nya hästar och tävlingar

Det svenska dataspelet Star Stable, världens snabbast växande rollspel om hästar lanserar nu ett helt nytt område, Skördebygden, på den uråldriga ön Jorvik. Skördebygden ligger sydväst om Silverglade, känt för sina många gårdar och fina odlingar.

Förutom det nya området, Skördebygden släpps även fyra nya hästar, ett nytt stall, Jorvikstallet och en helt ny by, anrika Jarlaheim. Dessutom släpps en hel rad nya spelkaraktärer, uppdrag och tävlingar. Dataspelande hästentusiaster kommer även att få höra ny musik i lurarna när de spelar sig fram till det nya området.

Star Stable är ett rollspel som bygger på historien om fantasiön Jorvik, en 3D-värld online fylld av hästar, där spelare löser olika uppdrag för att komma vidare i spelet och historien. Det nya området är lika stort som en femtedel av hela dataspelet och är Star Stables största uppdatering av spelet någonsin.

- Detta är den största enskilda uppdateringen vi någonsin har gjort sedan spelet lanserades. Det är oerhört mycket arbete, både grafiskt och tekniskt, bakom uppdateringen för att Skördebygden ska komma till liv och bli en bra spelupplevelse. Det är viktigt för oss att spelarna uppskattar det vi gör och att vi möter deras förväntningar, säger Malin Gustavsson talesperson för Star Stable.

Det nya området har tagit ett halvår att arbeta fram och är grafiskt den mest avancerade uppdatering av Star Stable. Alla dataspelande hästentusiaster som nått nivå fyra i spelet kommer att ha tillgång till det nya området, och till skillnad till praxis, är uppdateringen helt kostnadsfri för alla prenumeranter av spelet.

Så fungerar Star Stable:
Alla spelare har sitt egna stall. Du kan ha din egen stolta Frieser, ett eldigt arabiskt fullblod, eller någon av de andra hästraserna som finns i stallen på Jorvik. Varje ras finns i flera olika färger och när du valt din häst så får du självklart bestämma själv vad den ska heta.

Jorvik är fyllt av små och stora samhällen. Varje stort samhälle med självaktning på ön anordnar Championat, de är de största tävlingarna i Jorvik och mycket populära och prestigefyllda. Tävla i Firgroves Championat där åskan går och träd faller över banan, eller i Gyllenåsarnas Dal där läskiga fågelskrämmor försöker skrämma iväg din häst.

En annan sak du stöter på när du rider runt på Jorvik är invånare som behöver hjälp. Steve har problem med jordekorrar på sin gård, baronessans stallflicka hör mystiska ljud från vinkällaren, Mario behöver bygga en linbana till observatoriet och Thomas behöver hjälp att stoppa det onda byggföretaget som vill riva hans gård. Det finns hundratals uppdrag att göra. De allra mest spännande uppdragen är dock de som handlar om ditt sökande efter mystiska Soul Riders. Du kommer besöka platser som den läskiga fågelskrämsåsen, den uråldriga skogen Hollow Woods, det majestätiska Silvergladeslottet, den farliga oljeborrplattformen och mycket mer i din kamp för att stoppa ondskans krafter från att kasta Jorvik ner i mörkret.

Länk till video här:

• Häst-, ridsport

• mmorpg
  • onlinespel
  • rollspel
  • dataspel
  • ridspel
  • pc spel
  • hästar
  • hästspel
  • world of horsecraft
  • malin gustavsson
  • colin cragg
  • tjejspel
  • online spel
  • star stable
  • starstable
  • star stables

Om Star Stable

Star Stable är ett PC-spel för alla som är hästintresserade. Det är ett rollspel där användaren får utforska en fantasivärld från hästryggen och lösa olika uppdrag och äventyr för att ta sig vidare i spelet och historien. I Star Stable får användaren möjlighet att spela med tusentals andra spelare över hela världen, och även chatta med andra rid- och hästentusiaster. Star Stable har 100000 registrerade användare i Sverige och är det snabbaste växande äventyrspelet om hästar med över en miljon användare runt om i världen.

Star Stable finns för närvarande tillgängligt på sex olika språk: svenska, engelska, tyska, spanska, norska och franska.

Starstable.com drivs och utvecklas av World of Horsecraft AB (WOH) och grundades i Sverige 2010 av Ola Ahlvarsson och Johan Edfeldt, som idag sitter i styrelsen.

World of Horsecraft ägs av grundarna, Kima Ventures, Medge Consulting samt ett antal nyckelmedarbetare och privata investerare.