1 608 skyltar i t-banan ska få fler stockholmare att starta företag

Nyhet   •   Sep 05, 2014 14:20 CEST

55 procent av alla stockholmare kan tänka sig att bli företagare (Entreprenörskapsbarometern 2012, sidan 29, Tillväxtverket), men endast 4 procent startar företag (Utveckling av antal nyföretagare per 1 000 invånare i Stockholm, Ekonomifakta, 2012-05-21).

Nu i helgen inleder Start-Up Stockholm sin höstkampanj i tunnelbanan och på pendeltåg. Syftet är att få fler stockholmare att ta steget genom att de känner till möjligheten att få kostnadsfri nyföretagar- och innovationsrådgivning.

Kampanjperioden är den 7-13 september. Temat är, liksom tidigare, "För dig som vill starta företag".

- Tunnelbanekampanjen är ett bra sätt att få fler stockholmare som funderar på att starta företag att hitta oss, säger Anna Nedeby Bar-Am, vd för Stockholms NyföretagarCentrum, som driver satsningen Start-Up Stockholm. Vi tar emot närmare 4 000 stockholmare i år, som representerar Stockholms alla invånare. Vi har exempelvis 60 procent kvinnor, 25 procent personer med utländsk bakgrund och 18-åringar till 80-åringar som kunder. Det är fantastiskt roligt att kunna ge alla en chans!

Start-Up Stockholm erbjuder personlig kostnadsfri nyföretagar- och innovationsrådgivning, metodutveckling och insatser för att främja företagande. 50 rådgivare finns på plats som årligen genomför över 10 000 rådgivningar, vilket resulterar i drygt 2 600 företagsstarter.

Start-Up Stockholm är ett initiativ av Stockholms NyföretagarCentrum i samarbete med Stockholms stadAlmi FöretagspartnerLänsstyrelsenTillväxtverketSEBPwC och Trygg-Hansa.

Kommentarer (0)