Nu ska fler stockholmare bli företagare: Start för inspirationsturné

Varannan stockholmare bär på en affärsidé, men endast fyra procent tar steget och förverkligar den. Nu ska det bli ändring på det. Därför drar Start-Up Stockholm och deras partners ut på inspirationsturné med olika teman. Först ut är Farsta Centrum lördagen den 22 september.

– På plats finns företagare, våra rådgivare, partners och inspiratören Johnny Sundin som tillsammans ska få fler företag att starta. Vi hoppas på omkring 3 000 besökare, och ser fram emot att lyssna samt ge smarta och kostnadsfria råd till blivande entreprenörer, säger Anna Nedeby Bar-Am, vd för Stockholms NyföretagarCentrum, som driver satsningen Start-Up Stockholm.

Alla som är intresserade av att få kostnadsfri rådgivning på Drottninggatan i city kan boka ett Startmöte på Start-Up Stockholms hemsida. Där finns ett 50-tal experter inom olika områden och branscher som årligen hjälper tusentals personer att omvandla idéer till livskraftiga företag.

Det här händer i Farsta Centrum den 22 september 12:00-15:00

• På scenen: Intervjuer med företagare och experter inom handel, bank, försäkring och redovisning.
  • I rådgivningstälten: En första kontakt med rådgivarna.
  • Tävlingen Nålsögat: En tävling kring bästa affärsidé.

På plats i Farsta finns Stockholms NyföretagarCentrum, Stockholms stad, SEB, PwC, Trygg-Hansa, HotSpot Farsta, Tyngdpunkt Farsta och Franchiseföreningen,