​E-handelsleverantören Starweb växer och nyanställer

Ehandelsleverantören Starweb växer och nyanställer. På kort tid har bolaget förstärkt teamet med 6 nya medarbetare på flera avdelningar i organisationen och fler är på väg in. Gemensamt för alla är att de besitter spetskompetens och kommer att spela en viktig roll i Starwebs fortsatta resa.

”För oss betyder vår personal mycket och det var därför otroligt viktigt att hitta rätt person och kompetens. Det som var centralt i rekryteringen var ett hitta talanger med gedigen erfarenhet, nyfikenhet och viljan att utvecklas” påpekar Starwebs VD, Johan Lindstedt.

Bolaget erbjuder varje kund en unik design och med ett växande inflöde av nya kunder förstärker vi upp teamet med två erfarna designers, Farid och Johannes. Dessutom förstärker vi utvecklingsteamet med 3 nya utvecklare. Med Paul, Patrick och Daniel på plats kommer vi att kunna fortsatta det viktiga utvecklingsarbetet för att bemöta branschen krav idag och imorgon säger Felix Sanström, CTO på Starweb.

I takt med växande projekt har även en meriterad teknisk projektledare anställts som kommer att ansvara för projekt i organisationen. Johan, VD fortsätter: med ett brinnande intresse för kundens affär kommer Marcus med all säkerhet att kunna hjälpa våra kunder till en lönsam tillväxt genom teknisk hjälp och rådgivning.

Starweb välkomnar sina nya kollegor och ser fram emot en spännande framtid tillsammans.

• rekrytering

Om Starweb
Starweb AB grundades år 2000 och erbjuder en modern, responsiv e-handelsplattform med fokus på försäljning och konvertering. Med mer än smarta funktioner har Starweb över 800 nöjda kunder bl.a. Arla Foods, Orkla Foods, TUI fly, Sveriges Radio och Synsam. Läs mer på starweb.se