STARWEB LANSERAR FRAMTIDENS E-HANDELSLÖSNING

Efter två års planering och utveckling tar nu Starweb e-handeln till en ny nivå.
Med en innovativ och responsiv design andas både butik och administration frihet, framtid och försäljning.

Med en förväntad tillväxt om 15%, beräknas den svenska e-handeln omsätta 42,5 miljarder kronor under 2014. Andelen köp från mobiler uppgår till hela 20% och surfplattor medräknat står de mobila inköpen numera för över en tredjedel av inköpen. En responsiv design fungerar lika bra i mobilen, läsplattan och i datorn.

Johan Lindstedt, VD Starweb:”Den nya plattformen öppnar upp helt nya försäljningsmöjligheter för våra kunder. Genom att mobilanpassa både administration och butiksdel slipper våra kunder uppdatera olika versioner av samma sajt. I kombination med unika permalänkar och automatisk sökmotoroptimering utifrån produktbeskrivningar och namn skapas de bästa förutsättningarna för riktigt bra synlighet i sökresultatet på Google.”

Starwebs version 6.0 har inte bara en responsiv design, utan också ett dra-och-släpp gränssnitt som standard. En frihet att placera t.ex. bilder, produktvarianter, kassafält och betalsätt var man vill, på ett enkelt sätt som ökar konverteringsgraden.

Det är inte antalet funktioner som ökar försäljningen, det är rätt funktioner. Detta har Starweb tagit fasta på med funktioner som Google Shopping, användare med olika rättigheter och differentierad lagerstatus.  En komplex butik som hanteras med enkelhet.

Läs om samtliga funktioner och i vilka butiksstorlekar de finns på resurslänken nedan.

För ytterligare information, kontakta: Starweb, Linda Ahnfeldt 040-60 20 900