Stavdal certifierade enligt ISO 9001

Efter en omfattande processkartläggning och en extern revison har Stavdal nu blivit certifierade enligt ISO 9001.
– Vi är stolta och glada över att ha fått det här kvittot på att vi arbetar på rätt sätt för att överträffa våra kunders förväntningar genom att kvalitetssäkra produkter, tjänster och hela verksamheten, säger Mikael Olsson, VD på Stavdal.
ISO 9001 är en kvalitetscertifiering som baseras på företagets kundfokus, ledarskap, processinriktning, förbättringsarbete, faktabaserade beslut, relationshantering samt medarbetarnas engagemang. För att bli ISO-certifierad krävs ett ledningssystem som beskriver hur företaget ständigt förbättrar och justerar verksamheten för att möta kundernas behov.
– Det känns oerhört bra att vi i vårt arbete infört certifieringen och skapat ett flexibelt och verklighetsanpassat ledningssystem utan att göra större förändringar i den dagliga verksamheten. Detta har vi lyckats med tack vare en fantastisk insats från medarbetare från hela verksamheten som deltagit vid processkartläggningar och med engagemang delat med sig av sitt kunnande, berättar Mikael Olsson.
Certifieringen av Stavdal har genomförts av LRQA (Lloyds Register), som även har certifierat Stavdal mot miljöstandarden ISO 14001 sedan 2008. LRQA arbetar enligt konceptet Business Assurance, vilket innebär att strukturerad feedback erbjuds istället för att överensstämmelser och avvikelser mot standarden endast konstateras.
– Certifieringen är ett bevis på att vi utför ett bra kvalitetsarbete och är ett sätt för oss att kommunicera det till våra uppdragsgivare. Det här är bara början, nu ska verksamheten rulla på som vanligt med ständig utveckling och förbättring, avslutar Mikael Olsson.

För ytterligare information:
Mikael Olsson, 031-793 09 00, mikael.olsson@stavdal.se