​Stavdal går in i nytt samarbetsavtal med SVEAB

Stavdal har tecknat ett nytt samarbetsavtal med anläggningsentreprenören SVEAB.

Detta innebär att Stavdal kommer bli huvudleverantör av byggmaskiner, bodar, el samt mindre anläggningsmaskiner.

Från och med den 2 maj 2019 går även SVEABs befintliga bodar över i Stavdals ägo.

SVEAB är Sveriges största privata renodlade anläggningsföretag. Affärsidén är att utföra anläggningsprojekt med inriktning på komplexa projekt som spänner över flera teknikområden och genom detta skapa mervärde för kunden. Bolaget omsätter ca 1,5 MNSEK och består av ca 350 medarbetare som hela tiden utvecklas och växer.

Stavdal är ett av de ledande uthyrningsföretagen i Sverige. De har en av marknadens mest kompletta och moderna maskinparker med bland annat liftar, byggmaskiner, anläggningsmaskiner och bodar. Företaget erbjuder även tjänster som etablering/montage av ställning, fallskydd, byggström samt utbildningar inom bygg, industri, anläggning och evenemang. Stavdal omsätter cirka 850 MKR, har cirka 280 medarbetare (2018) och finns representerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg, Lund, Karlstad, Jönköping, Trollhättan, Lidköping,Vara och Oslo och Jessheim. Läs mer på. www.stavdal.se