Stavdal tecknar avtal med Veidekke

Stavdal AB har tecknat avtal med bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsföretaget Veidekke om att hyra ut byggmaskiner, anläggningsmaskiner, liftar, bodar, ställning, fallskydd och tillfälliga el-anläggningar.

Veidekke är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsföretag med en omsättning på ca 21 miljarder NOK 2013. Veidekke i Sverige har ca 1 200 anställda och en omsättning på ca 4,3 miljarder SEK 2013. Veidekke har valt ut Stavdal som ett av två företag som leverantör av hyrmaskiner på den Svenska marknaden.

- Vi är väldigt glada och stolta att vi skrivit ett samarbetsavtal med en av Sveriges största aktörer inom bygg-och anläggning, säger Peter Granberg på Stavdal.

Avtalet är långsiktigt och omfattar hela Stavdals sortiment, med allt från el-anläggningar, bodar, liftar, handmaskiner, anläggningsmaskiner till ställning och fallskydd.

- Veidekke och Stavdal matchar inte bara varandra geografiskt med verksamhet på samma orter man är också starka utmanare på den Svenska byggmarknaden inom sina respektive verksamhetsområden med extra stort fokus på miljö, byggsäkerhet och innovation, säger Mikael Olsson.

För ytterligare information, kontakta:

Mikael Olsson, VD, Stavdal AB,
031-793 09 08, mikael.olsson@stavdal.se

Peter Granberg, Key Account Manager, Stavdal AB,
031-50 59 78, peter.granberg@stavdal.se

• Byggnadsindustrin, branschfrågor

Stavdal är ett av de ledande uthyrningsföretagen i Sverige med en av marknadens mest kompletta och moderna maskinparker av liftar, byggmaskiner, anläggningsmaskiner och bodar med mera. Stavdal är en helhetsleverantör som även utöver maskinuthyrning erbjuder tjänster så som etablering/montage av ställning, fallskydd, byggström och utbildning till arbetsplatser inom bygg, industri, anläggning samt evenemang. Koncernen är ägt av den svenska ledningen och omsätter ca 450 Mkr. Stavdal har idag drygt 200 medarbetare och finns representerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Jönköping, Trollhättan, Lidköping, Karlstad och Oslo. www.stavdal.se

Peter Granberg

Key Account Manager 031-50 59 78