StayAt skapar rum för internationella experter i Kista

StayAt HotelApart AB har tecknat ett hyresavtal med fastighetsbolaget Klövern AB avseende ett lägenhetshotell med cirka 170 rum i Kista. Avtalet omfattar cirka 7 300 kvm och sträcker sig över 20 år. Byggnaden i fråga, en del av fastigheten Helgafjäll 2, kommer att totalrenoveras efter StayAt’s önskemål och beräknad verksamhetsstart är augusti 2016.

Det är efter tio framgångsrika år på Kistas marknad, som StayAt ser fram emot att kunna fullborda sitt koncept i nya lokaler tillsammans med Klövern.

"Vi ser fram emot att utöka vår kapacitet i Kista samt fullborda vårt koncept i nya lokaler tillsammans med Klövern. Här möjliggörs det för oss att skapa en mötesplats och atmosfär där vi genom passion, omtanke och kompetens kan erbjuda vi tror är framtidens boende.", säger StayAt´s VD Daniel Stendahl.

Marknaden är tydlig i att kunderna söker mer än kvadratmeter och en skön säng. En vidare omtanke och förståelse för gäster med längre boende behövs. Bland annat anser StayAt att det är viktigt att skapa möjligheter för sina gäster att umgås med andra, kunna leva ett normalt liv och erbjudas möjligheter till en meningsfull fritid, säger StayAt´s marknadschef Niklas Frisell.

"Vi är glada att kunna erbjuda StayAt nyrenoverade skräddarsydda lokaler. Vi tror att det nya lägenhetshotellet kommer att vara ett viktigt tillskott till den fortsatta utvecklingen av Kista.", säger Rutger Arnhult, VD på Klövern.

• Hotell-, restaurangverksamhet

• kista hotel apartments
  • långtidsboende
  • företagslägenhet

• Stockholm

StayAt Hotel Apartments är ett alternativ till traditionella hotellrum. Med 428 lägenheter i Bromma, Kista och Lund tillhanda håller vi ett anpassat boende för både affärsresenärer och privatresenärer samt svenska företag som behöver logi för internationell spetskompetens.

Mats-Erik Lindström

Presskontakt VD på Forenom Sverige +46 (0)703 19 42 21