Stayhard utökar sitt produktutbud med Träning

Stayhard.se fortsätter sin resa mot att bli Nordens ledande modevaruhus för män på nätet. Som ett led i detta arbete har företagets produktutbud och varumärkesportfölj utvecklats under de senaste åren. Stayhard breddar nu sitt totala produktutbud genom att under september 2014 addera till Träning som produktområde.

I veckan utökar Stayhard sitt produktområde till att även innefatta Träning. Syftet med det utökade sortimentet har varit visionen att med sitt breda sortiment kunna täcka kundens hela veckobehov och därmed klä kunden till både vardag, jobb, fest och träning.

”Vi vet att en stor del av vår kundbas är träningsintresserad och ser det som en stor möjlighet att kunna erbjuda funktionella kläder för detta ändamål framöver. Våra kunder ska känna sig trygga i vårt urval av varumärken och utbud av produkter” säger Mikaela Berntson, Inköp & Designchef på Stayhard.se.

Sortimentet kommer att utvecklas och planen är att låta det växa i linje med kundens behov och efterfrågan. Vid lansering kommer följande varumärken finnas inom kategorin Träning: Under Armour, Craft, Newline, Björn Borg, Lacoste, Champion, 2XU samt Eastpak.

För mer information vänligen kontakta:

Mikaela Berntson
Inköp & Designchef Stayhard AB
mikaela.berntson@stayhard.se
0709-433 411

Martin Lindegaard
Försäljnings- och Marknadschef Stayhard AB
martin.lindegaard@stayhard.se
0735 – 143 348

Stayhard.se är Sveriges ledande modebutik för män på nätet. Vid sidan av e-handeln driver företaget även två fysiska butiker – en flaggskeppsbutik i Göteborg och en lagerbutik i Herrljunga. Stayhard inriktar sig på en målgrupp av modemedvetna män och killar och erbjuder i sitt sortiment, cirka 150 varumärken. 2013 omsatte företaget 105 Mkr och hade 33 heltidsanställda.