Cyan Racing startar samarbete med WestCoast Racing

Cyan Racing startar samarbete med WestCoast Racing

Efter 18 framgångsrika säsonger i STCC som genererat 5 SM-guld, 6 SM-silver och 5 SM-brons inleder WestCoast Racing ett nytt kapitel. Cyan Racing har från 2016 startat ett samarbete med WestCoast Racing.

– Vi har tävlat mot varandra sedan 1996 och vi ser fram emot att starta ett nytt samarbete tillsammans. Detta är en nyckel för vår expansion till tre mästerskap nästa år och något att bygga vidare på tillsammans med WestCoast Racing för framtiden, säger Christian Dahl, vd för Cyan Racing.

WestCoast Racing kommer agera strategisk leverantör till Cyan Racing gällande förberedelser, logistik, drift av tävlingsteamet och mer under STCC-säsongen 2016.

– Vi är mycket glada att starta ett samarbete med Cyan Racing gällande deras STCC-program och vi ser fram emot 2016-säsongen. Detta är ett samarbete vi hoppas ska utvecklas vidare för framtiden, säger Dick Jönsson-Wigroth, vd för WestCost Racing.

Polestar Cyan Racing kommer att ha två Volvo S60-tävlingsbilar på startlinjen i STCC 2016 för prins Carl Philip och en andra, ännu ej namngiven, förare.

WestCoast Racing kommer utöver samarbetet med Cyan Racing också delta med tre bilar i Formel Renault 1,6 Scandinaviatillsammans med Ward Racing under namnet Ward WestCoast Racing Junior Team.

Mer information:

Vad är Polestar och Cyan Racing?
Polestar är Volvo Cars prestandamärke. Cyan Racing är den officiella motorsportpartnern till Polestar. Volvo Cars har köpt Polestar Performance AB som tillhandahåller produkter som prestadaversioner av Volvo-bilar och drivlineoptimeringar. Volvo har inte köpt racingdivisonen av Polestar som nu heter Cyan Racing och ägs fortsatt av Christian Dahl.

Var kommer Polestar Cyan Racing att tävla 2016?
Polestar Cyan Racing kommer att tävla i WTCC, V8 Supercars och STCC under säsongen 2016