STCC Live App nominerad till internationellt TV-pris

STCC Live App nominerad till internationellt TV-pris

Nu uppmärksammas STCC Live App internationellt. Medieteknikföretagetbakom appen, Net Insight, är nämligen finalist i Content Innovation Awards 2017, ett av de främsta evenemangen som belönar innovation inom TV-branschen.

– Kul för Net Insight och för oss att vår gemensamma produkt får den här uppmärksamheten, säger Daniel Sporre, kommunikationsansvarig på STCC AB.

STCC Live App lanserades som pilotprojekt under STCC-deltävlingen på Solvalla i Stockholm i juni månad. Appen, baserad på Sye, Net Insights Live OTT-lösning, gjorde det bland annat möjligt för användarna att, till den ordinarie TV-sändningen från Sveriges Televison, följa sin favoritförare via en livekamera inne i bilen.

Appen blev väldigt populär och får nu alltså internationell uppmärksamhet i och med nomineringen i kategorin "TV Service Innovation of the Year".

Content Innovation Awards belönar innovation från innehållsleverantörer, distributörer och teknikföretag som omvandlar dagens TV-bransch. Bakom evenemanget står Digital TV Europe i samarbete med Television Business International.

Vinnarna i Content Innovation Awards 2017 kommer att tillkännages i Cannes den 15 oktober.