Helling satsar vidare i JTCC och Clio Cup!

Helling satsar vidare i JTCC och Clio Cup!

Efter Robert Hellings sensationella debut i Clio Cup förra säsongen där han tog JSM-silver, satsar nu 20-åringen från Varberg vidare med teamet Black Ant Racing i samma klass.

– JSM-guld är det som gäller, säger Helling. Det finns inget annat mål för mig i år efter resultatet i fjol. Årets mästerskap kommer att bli ännu tuffare då det tillkommer många duktiga förare och det kommer att göra titeln ännu mer värd.

Helling hade tre segrar och 13 pallplatser under sitt debutår i Clio Cup men han känner ändå att det finns mer att lära.

– Ett år till i klassen kommer ge mig ytterligare erfarenhet i en ”touring car” och en ännu bättre plattform för att ta steget till STCC nästa år, menar han.

Och kanske får publiken se Robert Helling göra ett inhopp i STCC redan i år!

– Vi arbetar på det och jag har stora förhoppningar om att få till det, säger Helling. STCC-teamen vet vem jag är efter fjolårets resultat och jag har haft en bra dialog med flera av dem över vintern så möjligheterna är goda.

Den 3-4 maj är det dags för Robert Helling att köra säsongspremiär på Gelleråsen i Karlskoga.

– Det ser jag fram emot, jag var trea där i båda heaten förra året, säger Helling. Nu siktar jag definitivt högre!