Ny kommunikationschef på Svenska Teknik&Designföretagen

Linnea Kvist är från den 1 mars ny kommunikationschef på Svenska Teknik&Designföretagen.

Linnea Kvist har under de senaste åren jobbat med analys och opinionsbildning på Almega. Hon har även erfarenhet av att arbeta med omvärldsanalys och kommunikation i den privata sektorn, både i Sverige och internationellt.

I grunden har hon en ekonomie magister med inriktning på internationell marknadsföring.

– Svenska Teknik&Designföretagen har en mycket viktig roll i byggandet av det innovativa och hållbara samhället och jag ser mycket fram emot att vara med och synliggöra dessa företags arbete än mer, säger Linnea Kvist.

Magnus Höij, vd för Svenska Teknik&Designföretagen:

– Jag ser verkligen fram emot att Linnea Kvist börjar hos oss på Svenska Teknik&Designföretagen. Hon har en gedigen erfarenhet av de utmaningar som våra företag står inför. Hon är också väl bevandrad i både Svenskt Näringsliv, Almega och i samhällsapparatens sätt att jobba. Men inte minst är hon en mycket stark kommunikatör och organisatör, som förstår det nya moderna kommunikationslandskapet. Hon kommer att kunna stärka vår kommunikation betydligt, säger Magnus Höij.

Tidigare kommunikationschefen Jonas Falk tar rollen som kommunikationstrateg.

För mer info kontakta:

Linnea Kvist 070 590 34 45