Pressinbjudan: Dags för förnyelse och ökad samarbete i byggsektorn

Dagens byggprocess liknar mest ett stafettlopp där varje aktör strävar efter att suboptimera sin insats och ersättning. Detta gynnar knappast kvaliteten i byggandet. Det måste till en attitydförändring hos alla parter för att detta ska kunna ändras. Därför bjuder Svensk Teknik och Design till en dag om hur vi ska få ett nytt, integrerat samarbete i byggsektorn. Välkommen till ett seminarium om förnyelse i byggsektorn. Plats: Stockholms Byggnadsförening, Norrlandsgatan 11, 4 tr Tid: idag, den 6 oktober kl 9.00-17.30 Hållpunkter: 9.30 - Frank McLeod, WSP UK berättar om hur byggprocesser i England förändrats genom metoden Rethinking construction 10.50 - Jörgen Beider, Skaarup & Jerspersen a.s. Architects and Planners berättar om Partnering i Danmark 11.15 - Kommun- och bostadsminister berättar om vad regeringen gör efter rapporten Skärpning gubbar. Hela programmet finns att läsa på www.std.se. Vad vill Svensk Teknik och Design? Mer information finns på www.std.se Samtliga personer finns också tillgängliga under dagen för eventuella intervjuer. Kontakta oss för mer information: Lise Langseth, Chef svensk Teknik och Design, tel: 070-345 69 07 Yvonne Gustavsson, pressansvarig Almega, tel: 070-345 68 48 STD Svensk Teknik och Design är bransch- och arbetsgivar-organisationen för arkitekt-, teknikkonsult- och industrikonsult-företag. STD Svensk Teknik och Design har drygt 800 medlemsföretag med ca 21 000 anställda.