​Samling för konsultbranschen som blickar framåt

Konsultbranschen växer och har en viktig roll i byggandet av det hållbara samhället. Idag samlas företag från arkitekt-, samt industri- och teknikkonsultföretagen för att diskutera framtid och utmaningar för branschen.

Svenska Teknik&Designföretagen arrangerar i dag Konsultdagen där medlemsföretag, politiker, beslutsfattare och andra aktörer i branschen samlas för att diskutera dess utmaningar och framtid.

-Arkitekt-, teknik- och industrikonsultbranschen möter en ökad efterfrågan på företagens tjänster och anställningsbehovet är stort. Trots det finns ett antal utmaningar som håller tillbaka tillväxten inom branschen, menar Magnus Höij, VD Svenska Teknik&Designföretagen.

På programmet finns bland annat representanter från Sweco, White och Semcon samt även Almegas VD Anna-Karin Hatt och Per Schlingman, föreläsare och författare.

-Programmet är gediget och jag ser farm emot en eftermiddag fylld med intressanta inspel och diskussioner kring hur vi kan hantera dessa framtidsutmaningar, säger Magnus Höij.

Mer om programmet här.

För ytterligare information: