Dansk designklassiker tar plats på Emporia

När Emporia öppnar den 25 oktober kommer danska Illums Bolighus vara en del av det unika butiksutbudet. I den två tusen kvadratmeter stora butiken samsas designklassiker och nya innovativa märkesvaror inom design, belysning, gastronomi, bad och välbefinnande.

Emporia kommer ha en internationell atmosfär där fokus ligger på arkitektur, konst och designdetaljer. Denna känsla återspeglas även i butiks- och restaurangutbudet där Emporia kommer erbjuda något extra.

Illums Bolighus är en dansk designklassiker och är tongivande i Skandinavien när det gäller design och heminredning. Med rötterna på Ströget i Köpenhamn, finns Illums Bolighus sedan ett par år tillbaka även på exklusiva adresser i Oslo och Stockholm – och nu även i Malmö.

-          Vi har många trogna kunder i Sydsverige, och när vi nu fick möjlighet att vara en del av ett så spännande projekt som Emporia, så tyckte vi att det var en naturlig utveckling for Illums Bolighus, säger Sofie Molls, Marknadschef på Illums Bolighus.

När Emporia slår upp sina portar blir det Skandinaviens främsta shoppingcenter med en internationell atmosfär. Här kommer 25 000 besökare dagligen att erbjudas modern shopping i kombination med höggradig service för en upplevelse som saknar motstycke i Skandinavien. Arbetet har pågått sedan 2006 och just nu flyttar majoriteten av hyresgäster in.

-          Vi vill leverera det bästa inom shoppingupplevelser. Illums Bolighus är en institution när det gäller heminredning och design som vi är oerhört stolta över att kunna erbjuda den inredningsintresserade Malmöpubliken, säger Anders Malmgren, Leasing Manager på Emporia.

När Emporia öppnar i oktober kommer 3 000 personer att ha Emporia som arbetsplats.

För mer information, var vänlig kontakta

Anders Malmgren        Leasing Manager      tel +46 8 508 99 933