Förhandstitt på Emporias takpark

Om ungefär ett halvår öppnar Emporia i Hyllie i Malmö. Nu bjuder Emporia in till exklusiv pressträff för att visa upp takparken på toppen av shoppingcentret som kommer vara Skandinaviens största.

Takparker har blivit en global trend som syns i städer som New York och Singapore. Med grön arkitektur blandas kommersiellt med hållbart och naturen blir en del av det urbana. Parken en trappa upp på Emporia är både en fristad för besökaren och ett genidrag för miljön i klimatsmarta Hyllie.

Byggansvarige Erik Lidström ger en bakgrundsbeskrivning om Emporia och hur takparken bidrar till upplevelsen. Arkitekt Gert Wingårdh ger sin bild om hur takparken är utformad för att smälta samman med Emporias interiör och exteriör. Louise Lundberg, grön inspiratör och projektledare för takparken, berättar om internationella takparkstrender och beskriver konkret takparkens botaniska utformning.

Pressträffen avslutas med en guidad rundvandring i takparken tillsammans med byggansvarige Erik Lidström och Louise Lundberg. På rundvandringen finns möjlighet till fotografering.

Datum och tid: 10 maj 11-13 inkl. lättare lunch.

Plats: Emporias projektkontor, Hyllie stationsväg 31 a

Anmälan och OSA: senast den 7 maj till Lotta Sleight, projektadministratör lotta.sleight@steenstrom.com

Anna Christenson Åberg      Marketing Manager          Tel +46 8 508 99 982
anna.christenson.aberg@steenstrom.com

• skandinavien
  • takpark
  • global trend
  • urban
  • klimatsmart
  • botanisk utformning

Steen & Ström är Skandinaviens ledande köpcentrumföretag. Vi äger och driver 42 köpcentrum och omsätter 39 miljarder kronor. I Sverige äger vi 10 köpcentrum och har fler ut- och nybyggnadsprojekt.